Andorra
This article was added by the user Anna. TheWorldNews is not responsible for the content of the platform.

Una espurna a la xemeneia hauria causat l’incendi del Pas de la Casa

Captura extreta d’un vídeo que mostra l’incendi al Pas de la Casa
Captura extreta d’un vídeo que mostra l’incendi al Pas de la Casa

L’incendi que va tenir lloc durant la nit de diumenge a dilluns al carrer Major del Pas de la Casa podria haver estat originat a la part del tub de la xemeneia d’un immoble que sobresurt a l’exterior a causa d’una combustió. El cap de guàrdia dels Bombers present al lloc dels fets, Òscar Llobet, va explicar que «la fusta vella, la tela asfàltica, l’aïllant i la xapa de la teulada van formar un sandwich que va provocar la proliferació de les flames». Segons fonts del cos, la teulada de l’immoble s’haurà de refer sencera.

La major part dels apartaments de la segona planta del bloc s’han vist greument afectats tant per les flames com per l’aigua dels Bombers i els seus inquilins van ser desallotjats per un temps indefinit. Pel que fa al restaurant de la primera planta (Chez Paulo) i el local comercial de la planta baixa (La Savonnerie de Néo) les afectacions van ser més lleus, però el sostre d’ambdós locals van ser  malmesos a causa de l’aigua. A més a més, el local comercial va patir la inundació del terra i la pèrdua d’una gran part dels productes. 

El primer avís d’un intens fum blanc a la xemeneia del restaurant es va dur a terme per part dels veïns que vivien davant de l’edifici a les 14.30 hores del diumenge. Alhora quatre dotacions de Bombers es van encarregar de sofocar el foc. Cap a les 16.30 hores es va donar per extingit. Unes hores més tard, al voltant de les 23.00 hores es va produir el segon avís, ja que una bona part de la teulada exhalava bastant fum.

El segon incendi, el qual va ser el causant dels forts desperfectes, es va allargar quatre hores aproximadament fins que es va controlar i va ser declarat com a extingit. La problemàtica més gran que es van trobar els Bombers, segons Llobet, va ser «controlar la teulada perquè el foc deixés de covar a l’interior». Cap a les 08.00 hores van arribar els representants de la propietat de l’edifici i la constructora per tal d’avaluar els danys i començar a desmuntar tota la runa produïda per l’incident.  Gairebé tots els apartaments que es van veure afectats hauran de ser refets totalment.  

L’edificació notablement envellida de l’immoble va entorpir la feina del cos de Bombers, els quals es van veure sorpresos per com el foc va revifar unes hores després d’haver donat per extingit arran del primer incident a la xemeneia del restaurant.

Finalment, l’última unitat de Bombers que es va quedar vetllant l’edifici va abandonar l’indret una hora després que arribés la propietat. 

Pel que fa als inquilins, alguns d’ells es troben en una situació d’incertesa, ja que no saben si l’assegurança cobrirà tots els danys i han passat l’última jornada recollint els efectes personals que no han sigut calcinats per les flames o destrossats per l’acció de l’aigua.

 Afortunadament, a l’edifici del carrer Major número 18  no hi vivia gaire gent en el moment de l’incendi, cosa que va minimitzar, principalment, els danys humans i, en segon lloc, els danys materials.