Bosnia and Herzegovina
This article was added by the user Anna. TheWorldNews is not responsible for the content of the platform.

Zašto u tabloidima već godinama nema kritičkih tekstova o predsjedniku?

Srpska napredna stranka, odnosno njen predsednik Aleksandar Vučić, faktički je urednik svih vodećih tabloida u zemlji, u kojima se od njegovog dolaska na vlast 2012. nije pojavio nijedan kritički tekst o njemu. Sem u Kuriru i to u dva navrata, posebno u fazi „Srbijo, izvini“ koja je kratko trajala, dok se tadašnji vlasnik Aleksandar Rodić nije pomirio sa Vučićem.

Informer, Srpski telegraf, Kurir i Alo najuticajniji su prorežimski tabloidi koji veličaju lik i delo Aleksandra Vučića, napadajući svakog ko kritikuje njegovu politiku, ne prezajući pritom od laži, uvreda i kleveta. Nekada napadi na neistomišljenike predsednika Srbije prerastaju u kampanju i bivaju toliko snažni da je njihovim „metama“ ugrožena bezbednost pa čak i život. Lideri opozicije se označavaju kao kovači „paklenih planova“ za ubistvo predsednika, pripremaju atentate, a u „krvavim pirovima“ neretko učestvuju i novinari – strani plaćenici, tajkunski, izdajnički, Đilasovski…

Najistaknutija ličnost koja se u javnosti pojavljuje sa ovakvim pričama, ponavljajući ih bar jednom sedmično na Pinku ili Hepiju, jeste vlasnik i glavni urednik Informera Dragan J. Vučićević. Na pitanje da li je ikada objavio neki kritički tekst o Vučiću, Vičević kaže za Danas da jeste, i to više puta.

– Ubiće vas ta vaša bolesna mržnja. Javite se Đilasu za pozajmicu. Daće on i vama – naveo je Vučićević uz poruku „ljubi vas gazda Šolak“.

S obzirom da je Vučićević poznat kao neko ko je uvek bio uz vlast a kritikovao opoziciju, pojasnili smo da se pitanje odnosi na period otkad je Vučić na vlasti, a ne od ranije, ali nam na ovo nije odgovorio.

Ranije je imao izrazito negativno mišljenje o Vučiću, sve do 2012. godine kada je on postao prvi potpredsednik Vlade. A nekada je o njemu, Tomislavu Nikoliću i Ivici Dačiću ovako pisao:

„Šta se to, ljudi, sa nama Srbima dogodilo u prethodne četiri godine?! Jesmo li svi mi, onako kolektivno, oboleli od gnojne upale mozga, pa smo preko noći sve pozaboravljali i dozvolili svoj onoj silesiji od vučelića, dačića, vučića, nikolića i ostalih bakija da nam na sav glas drže moralne pridike? Kako smo se, pobogu, svi mi našli u ovom potpuno neprirodnom stanju, zašto smo dozvolili da nam zajednička sudbina zavisi od dobre volje najgadnijih likova iz živopisne galerije Miloševićevih podguznih muva?! Zašto, kako, otkud, zbog čega, ko nam je kriv?“, napisao je Vučićević u svojoj kolumni od aprila 2004.

U ovim medijima nismo pronašli kritički tekst o Vučiću, a glavni urednik ST Milan Lađević nije odgovarao na naše pozive i poruke sa pitanjem da li su nekada kritikovali Vučića i u kom tekstu. Nekoliko sati nakon naše poruke, novinarka ovog tabloida postavila je pitanje glavnom uredniku Danasa Draži Petroviću „Kada ste poslednji put kritikovali Đilasa i u kom tekstu?“, na šta joj je on odgovorio poslavši joj link sa jednim od poslednjih tekstova objavljenih u Danasu u kojem se kritikuje lider SSP. Ni glavni urednik tabloida Alo Vasilije Papović nije želeo da nam kaže da li je i kada ovaj list kritikovao Vučića.

Interesantno je da drugi naprednjaci mogu biti na tapetu tabloida – u više navrata to je bila Zorana Mihajlović a u poslednje vreme Nebojša Stefanović, i gotovo uvek ti napadi deluju orkestrirano – istovremeno se u svim tim medijima plasiraju gotovo identični tekstovi.

Sagovornici Danasa uvereni su da oni ne nastaju samoinicijativno, bez upliva „sa vrha“ koji sugeriše šta i kako o kome da se piše.

Vesna Radojević, novinarka KRIK-a i urednica Raskrikavanja, ocenjuje za naš list da svrha tih obračunskih listova jeste upravo to – da se u ime partije obračunavaju sa svima koje ta partija i njen predsednik smatraju političkim neprijateljima.

– Vlast finansira te tabloide, što preko reklama državnih preduzeća, javnih nabavki, konkursa za sufinansiranje projekata, pa je teško očekivati da će napadati onog koji ih plaća. S tim u vezi, naravno da je napad na ljude iz SNS-a uvek planiran i uz prethodno odobrenje vrha stranke. Karakter tih „medija” i urednika je poslušnički, poltronski. Dakle, ne mogu biti istovremeno i profesionalni, pa ni „ponekad” – ističe Radojević.

Urednik Cenzolovke Perica Gunjić kaže za Danas da tabloidi nikad nijedan tekst o politici nisu napisali bez dogovora sa Vučićem ili njegovim ljudima zaduženim za uređivanje tabloida.

– Oni su pod potpunom kontrolom, sve njihove kampanje blaćenja ili bilo koji politički tekst su naručili urednici iz okoline Vučića ili on lično, pošto se sa njima viđa i privatno. Ne čitam redovno ih redovno, neizdrživ je smrad koji šire ti tzv. mediji koji i bukvalno zagađuju ovu zemlju, unazadili su je i učinili nepodnošljivom za tolike ljude koji beže odavde. Ali, i pored toga, očigledno je da i ako objave neku kritiku Vučića to je u dogovoru sa njim. Propaganda im je odavno postala providna do besmisla. Tragično je to što su ljudi ovde toliko dezorijentisani i medijski nepismeni da tabloidi imaju svoju priličnu publiku – zaključuje Gunjić.

Kurir, tabloid sa najdužim stažom u Srbiji, imao je dva razmimoilaženja sa Vučićem. Krajem 2014. počeo da kritikuje Vučića, ali i medije koji ga podržavaju. Vučićevića su označili kao glavnog režimskog novinara. Ta Kurirova faza je kratko trajala, ali je nakon godinu dana usledila druga, koja je imala veći odjek u javnosti jer je preko cele naslovne strane pisalo “Srbijo, izvini”. I ona je bila kratkog daha, a Vučić i Kurir su ponovo bili u ljubavi, koja i danas traje.

“Srbijo, izvini”

Početkom novembra 2015. tadašnji vlasnik Kurira Aleksandar Rodić uputio je otvoreno pismo javnosti pod nazivom “Srbijo, izvini” u kojem je, između ostalog, poručio sledeće:

“Želim da kažem istinu pred celokupnom javnošću: mediji u Srbiji nisu slobodni i izloženi su velikim pritiscima. Otvoreno kažem – i sam sam učestvovao u projektu ulepšavanja stvarnosti, zajedno sa 80 odsto drugih vlasnika medija, među kojima su i Željko Mitrović i Dragan Vučićević. Sve je počelo time da smo svi zajedno direktno učestvovali u radu izbornog štaba Aleksandra Vučića. Priznajem da sam tokom svih ovih godina osećao da sam pod pritiskom i ucenjivan da izbacim svaku ozbiljniju kritiku na račun Vlade i premijera. Svakome od vas je poznata situacija kad stigne „molba“ da se ovo ili ono ne pusti u javnost ili da se napravi priča o nečemu”, naveo je tada Rodić. Ova faza Kurira kratko je trajala i nije se ponovila od dolaska novog vlasnika Igora Žeželja, prenosi danas.


Izneseni komentari su privatna mišljenja autora i ne odražavaju stavove redakcije portala Haber.ba. Molimo autore komentara da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Haber.ba zadržava pravo da obriše komentar bez prethodne najave i objašnjenja - Više o Uslovima korištenja...